The Explorer

The Explorer: En digital markedsplass for grønn teknologi

Other
PUBLISERT MAI 16, 2019
2 MIN LESETID
AV THE EXPLORER
Other
PUBLISERT MAI 16, 2019
2 MIN LESETID
AV THE EXPLORER

The Explorer er en tjeneste som knytter globale utfordringer opp mot grønne løsninger.

“Verden står overfor økende økonomiske, sosiale og miljømessige utfordringer”, sier Helene Friis, leder for The Explorer. “Men samtidig er verden full av selskaper med teknologi som er mer avansert enn noensinne.”

“Vi trenger et verktøy som knytter utfordringene opp mot selskapene som sitter med løsningene. Det var derfor vi startet The Explorer”, sier Friis.

Hvordan fungerer The Explorer?

The Explorer er et initiativ fra den norske regjeringen, og har hentet mye inspirasjon fra Global Opportunity Explorer.

“Norge er et foregangsland innen bærekraft. Vi engasjerer oss aktivt i å hjelpe verden med å nå FNs bærekraftsmål”, sier Friis.

“The Explorer vil gi hele verden tilgang til kvalitetssikret norsk teknologi av høy standard.”

Se også: Oppdag hundrevis av grønne løsninger på The Explorer nå

Alle løsningene på The Explorer er knyttet til spesifikke bærekraftsmål, og bidrar til å redusere klimagassutslipp eller andre negative miljøeffekter.

“The Explorer har en «matchmaking»-funksjon som knytter bedrifter og investorer fra hele verden opp mot relevante norske selskaper”, sier Friis.

“Plattformen tilbyr løsninger på tvers av industrier, fra grønn skipsfart til matproduksjon og smarte byer.”

Photo: Hilde Brevig

Helene Friis, leder for The Explorer

Internasjonale bedrifter

Alle internasjonale bedrifter og investorer kan fritt bruke The Explorer til å finne kvalitetssikrede norske bedrifter med bærekraftige løsninger.

«Matchmaking»-funksjonen identifiserer den leverandøren som er mest relevant for deres behov, og setter dem i kontakt med riktig person.

Internasjonale bedrifter kan trykke her for å melde seg på.

Norske bedrifter

Alle norske bedrifter kan registrere seg gratis på The Explorer. Løsninger som oppfyller kriteriene, publiseres på TheExplorer.no og blir en del av «matchmakingen». De blir også promotert på sosiale medier og der Norge markedsføres internasjonalt.

Kriteriene er: * Løsningene må være grønne * Løsningene må være rettet mot minst ett av FNs bærekraftsmål * Løsningene må komme fra en bedrift som ivaretar god forretningsskikk

Løsningene kan være små, store, enkle, avanserte, billige eller kostbare. Både etablerte og nyetablerte selskaper kan være en del av The Explorer.

Trykk her for å melde deg på i dag. Fyll inn et kort registreringsskjema, og så ordner Explorer-teamet resten.

Les mer på TheExplorer.no, eller send oss en e-post på hello@theexplorer.no.