TheExplorer.no will become BusinessNorway.com from 30 March 2023.
See detailsNesten 400 norske bedrifter er publisert på The Explorer. Her er fem tips fra noen av bedriftene med mest trafikk til sine løsninger.
The Explorer deler alltid nye løsninger på sine sider på LinkedIn, Facebook og Twitter, vanligvis på tirsdager og torsdager.
For å bli synlige på sosiale medier, må postene bli delt av så mange personer som mulig – og spesielt av bedriftene selv.
Det er enkelt å dele en post. Du må være logget inn på bedriftens sosiale medier-profil, deretter finner du posten som skal deles, klikker «Del», og så «Del på en side». Akkurat som Wärtislä har gjort her:
Du kan også lage egne poster på sosiale medier med Explorer-løsningen som utgangspunkt, som del av den vanlige sosiale medier-planen din. På den måten kan du fortelle følgerne dine at dere er en del av «landslaget for grønne løsninger». En slik post kan re-postes flere ganger.
The Explorer har publisert en rekke artikler – eller «Stories» - om temaer fra mange ulike sektorer. Dette er innhold som er spesielt laget for å deles på sosiale medier og skaffe oppmerksomhet.
Alt innhold på The Explorer kan du gjerne låne eller kopiere til din nettside, så lenge du inkluderer en lenke der det står at innholdet kommer fra The Explorer, f.eks. «Først publisert på The Explorer».
Disse artiklene kan deles for å få oppmerksomhet på sosiale medier, enten fra TheExplorer.no eller fra din egen nettside.
En av bedriftene som gjort dette er Ulstein, med artikkelen «How to get financing to buy green technology from Norway».
Ved å bruke The Explorer-logoen på nettsiden din, viser du verden at du har blitt godkjent og publisert på Norges offisielle plattform for grønn teknologi.
Det er et godkjenningsstempel som kan brukes for å gi deg økt troverdighet når du kontakter nye kunder.
En av bedriften som har gjort dette, er Infotiles. De har lagt logoen til The Explorer inn i en samling av sine partnere.
The Explorer-logoen er tilgjengelig her.
Spesielt for mindre bedrifter kan det være vanskelig å overbevise potensielle partnere og kunder om at du er noen å regne med. Å være publisert på The Explorer kan være til god hjelp, men bare hvis du selv bruker det aktivt.
Explorer-bedriften SpillTech er en av flere som bruker løsningen sin og en kort forklaring om hva The Explorer er, når de pitcher bedriften til nye kunder.
– For oss har dette blitt en ‘hub’ for presentasjon overfor engelsktalende kontakter, sier Bård Haug, COO i SpillTech.
Lokalaviser er interesserte i hva bedrifter i deres region driver med, og det samme er fagblader. Hvis du tipser dem om at bedriften din er publisert på The Explorer, Norges offisielle plattform for grønn teknologi, er det godt mulig at de er interessert i å skrive en artikkel.
Det fungerte for Free Energy, og også for Vixel: